Hakuna Matata - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Paulien Raspe - WaarBenJij.nu Hakuna Matata - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Paulien Raspe - WaarBenJij.nu

Hakuna Matata

Blijf op de hoogte en volg Paulien

28 Maart 2014 | Tanzania, Moshi

Mambo mambo(hallo hallo), een hoop eerste indrukken... Goede reis gehad en gister avond om 23:00 in hotel Keys in Moshi aangekomen. De luxe van onze KLM vlucht leren we hier snel af. Nadat ons meerdere malen was gevraagd of de Justin Bieber tas die gevonden was echt niet van ons was (misschien van Yvonne?) vertrokken we in een bijna leeg vliegtuig. We konden met een camera de vliegkunsten van de piloot bekijken (hij deed het best aardig), per stoel de nieuwste films kijken, Tetris spelen en kregen meerdere lekkere maaltijden en thee met likeur. Op Kilimanjaro airport stond Asaan te wachten en bracht ons door de onweersbui naar het hotel en leerde ons de eerste woorden Swahili. Een onrustige nacht langs een weg, met toeterende motoren en propvolle public transport busjes. Veel rare geluiden, gegil, vogels en blaffende honden. Onder onze niet-zo-fris-ruikende-klamboe voelden we ons best veilig. Vanmorgen een karig ontbijtje en een breefing van de Tanzaniaanse reisorganisatie. We kregen een lijst met de 12(!!!) Tanzanianen die met ons mee lopen, koks, gidsen, dragers en bedienden. En dan moeten we nog zelf lopen ook... Onze outfits zijn gecheckt en we mogen morgen aan the challenge beginnen. Vooral met Paulien haar afgetrapte bergschoenen moet het goed komen want je moet wel ervaring hebben met bergklimmen als je schoenen er zo uit zien (bedankt voor het lenen mam ;-) ) vanmiddag pole pole (langzaam) naar Moshi gelopen en op de markt gekeken. Als we achter een hek gaan staan kunnen jullie entree voor ons vragen, zo worden we aangestaard in de stad. Blanke meiden zijn kennelijk zeldzaam hier. Het afdingen is nog even wennen, al klinkt dat wat tegenstrijdig met bijna een Miljoen Schilling op zak. Waar we vanmorgen nog zo blij waren met onze WiFi, is nu de stroom uitgevallen. We gaan even een duik in ons zwembad nemen om nog even goed schoon te weken voordat we straks 7 dagen niet kunnen douchen. Kilimanjaro here we come!

• 28 Maart 2014 - 18:28

Rosan:

Heeeel veeel succes op de berg!!
    Dikke kus Rosan

• 28 Maart 2014 - 18:36

Marcel:

Wat gaaf, leuk verhaal en klinkt goed:) tof..

heel veel succes mtlet de berg beklimmen! Ik zou de route pakken van de terugweg, die is het snelst heb ik gehoord, hoef je maar een dag te lopen ipv 7....?;)

maak er een mooie tocht van!

Xx

• 28 Maart 2014 - 19:44

Annika:

Heel veel succes en plezier meiden! Zet hem op!

• 28 Maart 2014 - 20:39

Tineke:

Heel veel succes, plezier en vele geniet en leer momenten gewenst dames!
    Enjoy! Gr tien!

• 28 Maart 2014 - 21:34

Catja:

Leuk om zo mee te lezen! ik hoop niet dat je nu aan verwachtingen moet voldoen met die afgetrapte schoenen..... Leuk dat jullie ook al ooievaars hebben gespot ;)
    Heel veel plezier en hoe de tocht ook gaat, geniet van het bijzondere land en het hebben van 12!!! mannen die voor jullie zorgen. we denken hier aan jullie, liefs xx

• 28 Maart 2014 - 23:09

Tineke:

Goed om te lezen dat de vlucht en aankomst goed zijn gegaan. Heel veel succes met het klimmen, en vooral veel plezier gewenst! Liefs Tineke

• 28 Maart 2014 - 23:25

Peter:

Ik heb nu al medelijden met die arme Marcel. Hoe kan die jongen straks de luxe van 12 mannen in zijn eentje evenaren, laat staan overtreffen.

• 29 Maart 2014 - 09:25

Anique:

Leuk Paulien!!
    Veel succes!!
    Met 12 van die mannen moet het vast goed komen :)

Liefs,
    Anique

• 29 Maart 2014 - 14:34

Marit:

Aah super leuk eerst verslag Pau! Heel veel succes & plezier op de Kilimanjaro :D XXXXXXX

• 29 Maart 2014 - 15:29

Peter:

Ambaye anataka kufikia kilele lazima kuwa chini ya kuanza

(Wijs gezegde in het Swahili)

• 30 Maart 2014 - 12:36

Tessa:

Meisjes geniet van al het moois en veel succes! Jullie kunnen het!! Liefs Tess

• 30 Maart 2014 - 17:17

Lotte:

Pau! Succes... leuk om te lezen en ik ben erg benieuwd naar je volgende verslag. X Lotte